PRIMA PAGINA
DESIGN
PROMOVARE
SERVICII
ALTE SERVICII
MODALITATI DE PLATA
PRETURI STANDARD
CERE OFERA DE PRET
ALATURA-TE NOUA
NEWSLETTER

Cream o baza de date care sa includa actiunile noastre de promovare. De exemplu, pentru promovarea cu ajutorul motoarelor de cautare alcatuim un tabel care sa cuprinda urmatoarele informatii:
- numele motorului de cautare /directorului
- data inregistrarii
- timpul necesar pentru realizarea inregistrarii
- cuvintele cheie folosite
- codul care atesta ca sit-ul a fost inregistrat
Promovarea unui sit web este o actiune complexa si de durata. Ea se poate face folosind una sau mai multe metode de promovare:
Click pentru a citi mai multe.
Pentru a cauta o anumita informatie intr-un motor de cautare, trebuie formulata o interogare alcatuita din cuvinte sau expresii avind sensul cit mai apropiat de ceea ce se doreste sa se afle. In urma interogari, motorul de cautare interogheaza baza lui de date si returneaza o lista cu un numar mare de legaturi ( uneori chiar si citeva zeci de mii ) catre situri web care contin cuvantul cheie sau expresia folosita.
Din lipsa de spatiu, aceasta lista este insa fragmentata astfel incit nu vor apare mai mult de 10 sau 20 de legaturi pe fiecare pagina, asezate in ordinea relevantei, in functie de un algoritm specific fiecarui motor de cautare. Restul legaturilor apar pe paginile urmatoare. Ideal ar fi ca legatura catre situl pe care l-am creat sa se regaseasca pe prima pagina cu legaturi, returnate dupa o cautare, pentru a spori sansele ca el sa fie vazut de un potential vizitator. Acest lucru este necesar, avind in vedere faptul ca sunt putini surferi care au rabdarea sa deruleze mai multe pagini cu legaturi rezultate in urma cautarii. Pentru a reusi acest lucru trebuie sa cunoastem structura unui motor de cautare si criteriile necesare pentru stabilirea relevantei unui site web. |
Majoritatea oamenilor considera, in mod incorect, ca directoarele (cataloage) cu situri web si motoarele de cautare reprezinta acelasi lucru. Desi ambele instrumente de cautare sunt folosite în acelasi scop, între ele exista mai multe diferente.
In timp ce motoarele de cautare folosesc roboti automati pentru cautarea siturilor web, directoarele vor lista un sit numai daca acesta a fost trimis in prealabil de catre webmaster. Directoarele cu situri web sunt in general create manual, existind mai multi redactori care analizeaza siturile transmise si apoi evalueaza si comenteaza continutul lor. Deoarece aceste comentarii au dimensiuni limitate, de multe ori ele se rezuma la o scurta redare a continutului. Directoarele sunt impartite in categorii si subcategorii, insiruite in ordine alfabetica. Astfel, vizitatorul are posibilitatea de a parcurge diferite categorii si capitole, pina gaseste ceea ce-l intereseaza. In directoare, lista cu inregistrarea siturilor noi sau modificarile aparute dureaza mai mult timp deoarece redactorii trebuie sa conceapa fiecare evaluare. |
In functie de mijloacele si metodele folosite pentru promovarea unui sit web, marketingul prin e-mail se poate clasifica astfel:
Promovarea prin email nediferentiata ( bulk email sau spam ) Este o practica des intilnita, prin care se transmit multe mesaje online la o lista larga de adrese email sau grupuri de discutii, fara ca persoanele respective sa solicite acest lucru. Deoarece mesajele respective au fost trimise fara a se face nici o diferentiere, multi oameni sunt deranjati de primirea unor mesaje care nu au nimic in comun cu preocuparile lor. Aceasta practica, desi nu este ilegala, este foarte controversata. In plus, este in continuare foarte raspindita deoarece este mult mai ieftina decit mijloacele de promovare online traditionale. Dezavantajele spam-ului Daca dorim sa folosim aceasta metoda, putem avea multe necazuri. Astfel, cei care au primit astfel de mesaje se pot plinge la ISP-ul nostru iar acesta ne poate taia contul de email in urma reclamatiilor primite. Daca facem parte dintr-un grup de discutii si trimitem mesaje spam, moderatorul listei respective ne poate anula drepul de participare. Si nu in ultimul rind, putem sa primim mesaje pline de indignare, cu un continut mai mult sau mai putin politicos de la persoanele care nu sunt de acord cu metoda aleasa de noi. |
Motivele pentru care promovarea prin email diferentiata este eficienta sunt urmatoarele:
Promovarea prin email diferentiata se face prin metodele urmatoare:
|
Exista anumite situri unde oamenii isi pot inregistra in mod voluntar adresele email ( asa numitele "opt-in email list " ). Ei vor sa fie informati periodic, prin emailuri comerciale, de catre diverse companii sau persoane fizice despre aparitia de noi produse, servicii, oportunitati de afaceri sau diverse alte lucruri care prezinta interes. Aceste situri contin baze de date imense cu sute de directoare si mii sau chiar zeci de mii de adrese email ale persoanelor care si-au exprimat dorinta de a fi contactate.
|
Nimic nu este mai important în initierea unei afaceri online decit dezvoltarea propriei comunitati Internet. Site-uri ca Yahoo sau Excite valoreaza astazi miliarde de dolari deoarece exista o mare comunitate de oameni care ii viziteaza in mod regulat. Si noi ne putem dezvolta o astfel de comunitate online folosind o metoda ieftina si usor de realizat. Astfel, ne putem edita propriul ziar electronic in care sa ne expunem opiniile, parerile sau sa publicam articole interesante. In prezent, exista cîteva mii de ziare electronice, fiecare avind un numar cuprins intre citeva sute si citeva sute de mii de cititori. Domeniile acoperite sunt foarte largi, de la cele de interes general pina la cele extrem de specializate. Este un instrument de marketing online care ne asigura o publicitate gratuita si chiar realizarea unui profit prin vinzarea de spatiu pentru reclama. De asemenea, ne permite sa contactam potentiali clienti de cite ori dorim si sa dezvoltam o relatie de incredere pe o durata lunga. Spre deosebire de ziarele traditionale, nu exista costuri cu tiparirea sau expedierea. Deoarece costul de productie este zero, putem sa oferim subscrierea gratuita, aceasta asigurandu-ne un mare numar de potentiali clienti. Avantaje Realizarea unui ziar electronic are mai multe avantaje :
|
Fiecare dintre noi se afla sub un bombardament continuu al reclamelor comerciale, fie ca este vorba de presa scrisa, radio, televiziune sau in ultimul timp Internet. Atunci cind navigam pe internet sau citim un ziar electronic, se poate intimpla sa ne atraga atentia o anumita reclama publicitara ( classified ads ). In acest caz este bine sa o salvam pe hard-disk sau daca avem posibilitatea sa o tiparim, pentru ca atunci cind avem timp sa o studiem cu atentie. Acest lucru ne poate fi de mare ajutor atunci cind ne cream propriile reclame sau anunturi publicitare online. Liste de discutii prin email ( discussion list ) Listele de discutii reprezinta comunitati virtuale de persoane care schimba intre ele mesaje, pe baza unui subiect specific. Aceste comunitati online asigura, de fapt, o modalitate de comunicare prin email intre utilizatorii de internet, indiferent de zona geografica in care se afla sau de nationalitatea lor. Grupuri de discutii ( Newsgroups ) Grupurile de discutii ( grupuri de stiri sau forumuri de discutii) reprezinta largi sisteme de comunicatii prin care persoane avind diverse preocupari si pasiuni schimba informatii, discuta pe baza unor teme de interes general sau particular sau pun diferite intrebari. Prezentare generala Majoritatea grupurilor de discutii sunt distribuite in mari retele de calculatoare si sunt cunoscute sub numele generic de UseNet, ceea ce inseamna o prescurtare a cuvintelor Users' Network ( Reteaua utilizatorilor ). In prezent exista peste 40,000 de grupuri de discutii iar numarul lor este în continua crestere. Acest numar mare se explica prin faptul ca tematica abordata este foarte diversa cuprinzind atit teme de cultura generala cit si subiecte foarte specifice, accesibile numai unui numar restrins de utilizatori specializati. Clasificare Grupurile de discutii sunt similare cu listele de discutii dar se deosebesc prin modul cum pot fi accesate (numai cu un cititor de stiri online). Ele sunt grupate in 9 categorii majore :
|
In lumea virtuala, banerul reprezinta o suprafata grafica in care apar mini-reclame. Prin continutul lor, ele fac trimitere la un alt site web. Banerele au ca unic scop atragerea atentiei vizitatorilor astfel incit acestia sa efectueze un clic pe ele. Se pot folosi si banere animate, care s-au dovedit mai eficiente decit cele statice. Acestea insa trebuiesc folosite cu prudenta deoarece duc la cresterea timpului de incarcare a paginii web. Pe de alta parte, unele animatii nu sunt totdeauna bine realizate si de aceea uneori nici nu reusesc sa atraga vizitatori.
Schimb de legaturi O legatura reciproca inseamna plasarea unei legaturi catre un alt sit web intr-una din paginile noastre. In schimbul acesteia, webmasterul sitului respectiv va plasa o alta legatura catre situl nostru. Daca un schimb de legaturi este bine realizat, atunci numarul de vizitatori catre situl nostru va creste vizibil. In continuare sunt prezentate citeva situri unde putem afla mai multe despre schimbul de legaturi si eventual putem stabili legaturi reciproce cu situri similare. |
Inelul web ( webring ) reprezinta un concept interesant, similar cu schimbul de banere sau de legaturi. Asa cum arata si denumirea, este de fapt o inlantuire de pagini web dedicate aceluiasi subiect sau avind o tema similara. Mod de functionare Un inel web functioneaza in felul urmator: Un server web central mentine o lista de situri cu un anume subiect sau domeniu de interes. Pe fiecare site din lista exista cite un buton "Urmatorul" ( Next ) si un buton "Precedentul " ( Previous ) care indica partea sa din inel. Mai exista deasemenea si cite un buton catre serverul web central. Mai simplu spus, o persoana se leaga la a doua persoana intr-un inel. A doua persoana se leaga la o a treia si asa mai departe pina cind se revine din nou la prima persoana. Aceasta legatura se face printr-un cod special pe care fiecare membru este obligat sa-l puna in pagina sa. Pe aceasta cale, teoretic, ar trebui ca fiecare webmaster din circuit sa constate o crestere a traficului. Spre deosebire de schimbul de banere, în cazul inelelor web nu va apare pe pagina noastra nici un baner al vreunui alt site, dar vor exista in schimb legaturi atît catre pagina principala a inelului cit si catre alte pagini din acesta. De asemenea, este obligatoriu sa punem insemnele inelului web de care apartinem la sfirsitul paginii. Fisierul semnatura (signature file ) Fisierul semnatura (signature file ) reprezinta un mijloc de promovare indirecta a unui sit web sau a unei afaceri online. Desi este considerata o metoda pasiva, datorita modului cum sunt transmise informatiile, este universal acceptata si poate fi folosita cu mult succes in toata corespondenta electronica:
Practic, fisierul semnatura reprezinta un text asezat la sfirsitul mesajelor email sau celor transmise la grupuri de discutii si contine informatii care permit identificarea si contactarea rapida a persoanei care a transmis mesajul respectiv. |
Autoresponderul ( mailbot sau infobot ) nu reprezinta practic o metoda de promovare a unui site web ci un mijloc eficient si necostisitor pentru realizarea acestui lucru. El este de fapt o adresa e-mail speciala care este programata sa furnizeze instantaneu un raspuns e-mail preformatat de fiecare data cind trimitem un mesaj la adresa respectiva. Cum lucreaza un autoresponder? Cind o persoana trimite un e-mail la adresa specificata, ea va primi in citeva minute documentul pe care noi l-am plasat anterior in autoresponder. In acelasi timp, vom primi un e-mail de confirmare in care vor fi specificate:
|
Asa cum arata si numele, in aceste pagini putem sa plasam o legatura gratuita catre situl nostru. Aceste pagini sunt structurate pe categorii specifice ca de ex.: afaceri, educatie , calculatoare, etc. O data cu fiecare noua legatura adaugata, celelalte coboara cu o treapta. Citeva situri unde putem gasi si alte informatii si pagini cu legaturi gratuite sunt urmatoarele : |
Obtinerea unuia sau mai multor premii online pentru un site web reprezinta o etapa importanta în marketingul electronic. Teoretic, cea mai buna cale de a obtine un premiu o constituie realizarea unui site web de exceptie. Mai multe detalii le gasim pe urmatoarele pagini web: |
Datorita cresterii numarului de afaceri care se stabilesc pe internet este din ce in ce mai dificil ca prezensa noastra sa se distinga online. De aceea, trebuie sa ne alegem un nume si un logo clare, concise si care sa transmita instantaneu cine suntem si ce dorim sa facem. In acest sens ne poate ajuta stabilirea unei fraze sau unui mesaj care sa identifice afacerea noastra online.
Desi este mult mai costisitor, putem sa promovam offline afacerea noastra si prin cumpararea de spatiu publicitar în ziarele si revistele locale si nationale sau la radio si televiziune. |
![]() |
GLOBAL DESIGN
Suntem aici pentru a va ajuta sa beneficiati la maxim de avantajele oferite de catre internet, prin dezvoltarea unor pagini web profesionale. |
Global Design |
SCRIPT
Joaca spanzuratoarea sau descarca ![]() Joaca X-O sau descarca ![]() Calculator sau descarca ![]() |
