Optimizarea pe pagina (SEO on-page)
Reprezinta prima etapa a procesului de optimizare al unui site, este modul in care se prezinta un site web in fata unui spider (crawler), care are rolul de a structura paginile site-ului si a colecta informatii ce permit asigurarea unei pozitii favorabile in paginile de rezultate din motoarele de cautare. Cuvintele cheie sunt strict legate de termenii de cautare pe care utilizatorii ii folosesc intr-un motor de cautare pentru a gasi informatiile dorite.
Tehnica SEO on-page consta in optimizarea elementelor paginilor web: cod sursa, validarea continutului, timp de executie, cresterea relevantei paginilor, etc.
Principalele elemente intalnite in cadrul optimizarii in pagina a unui website sunt: - validarea codului sursa (HTML, XHTML, CSS)
- optimizarea titlului paginilor
- optimizarea continutului in functie de cuvintele si expresiile cheie
- integrarea in site a fisierului robots.txt
- generarea dinamica a unui sitemap (harta site)
- folosirea cuvintelor si expresiilor cheie
- folosirea tag-urilor: alt, title, h1 - h6
- analiza densitatii, frecventei si proeminetei cuvintelor cheie in pagini
- folosirea de linkuri url friendly pentru o mai buna indexare in Google
- uzabilitate si accesibilitate
Cele mai frecvente greseli intalnite in acest timp de optimizare sunt: continutul duplicitar, texte si link-uri ascunse, repetarea cuvintelor cheie, cloaking, etc.
Optimizarea in afara paginilor site-ului web (SEO off-page)
Cresterea popularitatii site-ului este strict legata de link-urile catre acea pagina – cantitatea de link-uri, calitatea si durabilitatea acestora.
Principalele modalitati folosite pentru cresterea popularitatii site-ului sunt:
- link building - obtinerea de link-uri catre site-ul dvs. Este foarte important sa obtineti link-uri din site-uri de calitate, din site-uri cu acelasi profil ca si al dvs. sau link-uri directe, fara "nofollow"). Folositi cuvinte cheie relevante langa link-ul de intrare (relevanta contextuala).
- deep linking - incercarea de a obtine link-uri catre anumite pagini din site-ul dumneavostra nu doar catre pagina de pornire.
- inscrierea in directoare web si retele sociale
- publicarea de anunturi si comunicate de presa
- inscrierea in comunitati on-line precum: twitter.com, facebook.com, etc.
- inscrierea pe site-urile de socializare on-line, forum-uri, blog-uri, etc.
- semnatura - link-ul catre site-ul dvs puteti sa-l puneti sub orice semnatura pe mail, carte de vizita sau profil postat pe orice alt site ce va cere completarea datelor pesonale.